منظور از ونیرهای دندانی چیست ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 15 آبان 1400
بازدید : 336
نویسنده : mozhgan

ونیر دندان را می توان به عنوان لایه ای از مواد همرنگ دندان که به منظور زیبایی و  اصلاح طرح لبخند بر روی سطح انواع دندان اعمال می شود توصیف کرد. ونیرها به منظور پوشش تغییر رنگ های داخلی و آسیبهای گسترده یا ناحیه ای وارد شده به دندانها بکار می روند. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

معمولا ونیرها با کاربرد مستقیم و یا غیر مستقیم کامپوزیت ها و یا با استفاده از مواد سرامیکی ساخته می شوند.

ونیرها به دو صورت ممکن است ساخته شوند:

  • ونیر پارسیل
  • ونیر کامل یا فول ونیر

ونیر های پارسیل برای ترمیم آسیبهای کوچک و یا نواحی تغییر رنگ یافته موضعی به کار می روند. فول ونیرها برای ترمیم آسیب های گسترده یا نواحی تغییر رنگ داخلی که اکثر سطوح دندان را در بر گرفته کاربرد دارند. به عبارت ساده تر در ونیر پارسیل تنها قسمتی از دندان با ونیر پوشیده می شود اما در فول ونیر یا ونیر کامل تمام سطح دندان با ونیر پوشیده خواهد شد.

بیشتربخوانید... ریتینر هاولی برای ارتودنسی کودکان

هنگام در نظر گرفتن فول ونیر به عنوان طرح درمان چندین فاکتور مهم مانند سن بیمار, اکلوژن یا نحوه ی روی هم قرارگیری دندان ها، سلامتی بافت ها، موقعیت دندان ها، همچنین بهداشت دهان باید مورد ارزیابی قرار گیرند.

در صورت استفاده از فول ونیر ها، فراهم آوردن انحناهای فیزیولوژیک مناسب به ویژه در نواحی که ونیر ها در تماس با لثه قرار می گیرند، جهت اطمینان از سلامت لثه بسیار اهمیت دارد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی در دوران بارداری

فول ونیرها می توانند هم با تکنیک مستقیم و هم غیر مستقیم انجام شوند. در تکنیک مستقیم دندانپزشک با استفاده از کامپوزیت های زیبایی، ونیرها را بر روی سطح خارجی دندان ها شکل می دهد، که البته درمانی است زمان بر که به کار زیادی نیاز دارد. در تکنیک غیر مستقیم، از دندان ها قالبگیری شده و ونیر کامپوزیت به صورت غیرمستقیم در لابراتوار ساخته شده و بر روی دندان ها چسبانده می شوند. در افراد با سنین پایین و یا زمانی که تک دندان تغییر رنگ یافته داریم، تکنیک مستقیم انتخاب ارزشمندی می‌باشد.

منبع





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com